Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Spanning East to West, kimonos and kimono-influenced designs are everywhere, from high-end couturiers such as Yohji Yamamoto and Gucci to Main Street fashion chains such as Uniqlo and H&M. In Kimono Refashioned, contributors explore the impact of the kimono on the fashion world, charting how these striking and elegant unisex garments came to transcend their traditional Japanese design origins. Featuring highlights from the renowned Kyoto Costume Institute, this lavish volume documents Japanese and Western designs, men's and women's apparel, and both exacting and impressionistic references to the kimono. Contributors from the Asian Art Museum of San Francisco, the Newark Museum, and the Cincinnati Art Museum join curators from the Kyoto Costume Institute to reflect upon the wide-range of motifs used to decorate kimonos, the form and silhouette of the Japanese traditional dress, and how its basic two-dimensional structure and linear cut have been refashioned into a wide array of garments. As captivating as the kimono itself, this book will be a must-have for fashionistas and Asian art aficionados alike.