Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Contrasting foil Our view of children and the way they are represented in art, be it in the early twentieth century or in the immediate present, invariably depict social reality as well. This is where the CFA exhibition in Berlin and now the accompanying catalogue take up the story, for example, with Paula Modersohn-Becker's portraits of children, which not only play a prominent role in this artist's brief oeuvre (from 1898 to 1907), but are also considered a turning point in the genre. Modersohn-Becker, native of Worpsweder, abandoned the myth of the carefree childhood: disregarding proper proportions, and moreover, with an unprecedented bold use of colour and form, she painted woefully introverted children in all their distress and neglect. The title of the e-hibition, based on the epochal youth film "Kids" by Larry Clark, whose portfolio is spread out before us, states that it is no longer about a celebration of childhood innocence and joyous playfulness. All the representations of children, for example, by August Macke, Emil Nolde and Chaim Soutine, but also by artists from the postwar period, ranging from Hans Laabs or Walter Wellenstein to Andy Warhol, are not only representative of child portraits from respective decades, but also constitute a "contrasting foil", delineating those characteristics that stand for the radical changes in the representation of children up to the present day. The "Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung" (09/02/2012) praised this perspective and said that a time when children are actually becoming status symbols, daring trendbucking annoyances, such as KIDS, mark an important and welcome contrast to all that fuzzy Prenzlauer Berg madness. Exhibition: CFA, Berlin, 25/8â22/9/2012