Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Key Changes

The Ten Times Technology Transformed the Music Industry

Howie Singer, Bill Rosenblatt
Hardcover | Engels
€ 113,45
+ 226 punten
Pre-order nu, verschijningsdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Tells a new story about the history of the music business and the ten technological advances that disrupted it over the last century.

In recent years, narratives about the music industry tend to hew to a common theme: it was humming along for decades until the Internet and Napster came along and disrupted it. Key Changes shows that this view is incorrect: the industry was actually shaken up not once in the 1990s, but ten times over more than 100 years. These ten disruptions came with the introduction of new formats for enjoying recorded music: starting with the cylinders and discs played on early phonographs; then moving through radio, LPs, tapes, CDs, television, digital downloads, streaming, and streaming video; and then into Artificial Intelligence (AI), which enables a wide range of new capabilities with profound impacts upon the business. This book devotes a chapter to each of these formats, illustrating how such innovations beget shifts in creativity, consumer behavior, economics, and law.

Each of the technological innovations covered in this book not only disrupted the music business, but also fundamentally altered the industry's character. And while the technologies themselves have evolved in unique and varied ways over the decades, the changes within the business follow a clear pattern. Veteran music industry professionals and music technology experts Howie Singer and Bill Rosenblatt illuminate this pattern through a framework they term "the 6 Cs" cutting edge technology, channels of distribution, creators, consumers, cash, copyright. This framework provides insight into how such disparate innovations similarly disrupted and transformed the music business in each era. Extensively researched and supplemented by interviews with Grammy-winning artists, producers and executives, the book provides an insightful perspective on the ways technology has fundamentally altered the music industry, throughout history and into the present era.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
496
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780197656891
Verschijningsdatum:
18/09/2023
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
235 mm x 156 mm
Gewicht:
830 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 226 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.