Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In her collected letters, Katherine Anne Porter cites James Joyce as an inspiration. This work analyzes Porter's Pale Horse, Pale Rider collection in relationship to Joyce's Dubliners primarily through Porter's use of Joycean paralysis in the three stories "Old Mortality," "Noon Wine," and "Pale Horse, Pale Rider." Her characters' states of hopelessness reflect a similar paralysis to those found in Dubliners' "The Dead," "Grace," and "Eveline." Porter's collection of stories is not an imitation of Joyce's work; her voice and story settings remain distinct. However, a thread can be found between the two writers' selected works through the oppressiveness of the societies in which the characters in the Pale Horse, Pale Rider series and Dubliners live. This analysis illuminates the hopelessness found in Porter's characters, while surveying the connections that exist between her and Joyce's stories. These connections forge a bridge between Porter and Joyce's literary techniques and highlight the authors' brilliant and socially reflective works of literature and should be especially useful for anyone studying Modern literature.