Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This innovative book discloses Karl Rahner's foremost achievement: discovering and delineating an ethos of Catholicism, a multi-faceted and comprehensive approach to life in Christ. Karl Rahner's Theological Aesthetics does so by placing the German Jesuit and his teacher, philosopher Martin Heidegger, into a richly detailed dialogue on aesthetics. The book treats classic Rahner topics such as anthropology and Christology. But it breaks new ground by exploring themes such as angels, Mary, and the apocalypse, juxtaposed with analogous philosophical topics in Heidegger. Peter Joseph Fritz reveals that Rahner, contrary to a widespread opinion, did not "turn to the subject." Rather, Rahner meticulously avoided the spirit of modern subjectivity. In doing so, Rahner follows paths cleared by Heidegger. The counter-subjective thrust of Rahner's thought has aesthetic implications. In fact, Rahner's turn away from modern subjectivity begins with his philosophical dissertation, Spirit in the World, which this work shows to be an aesthetic text through and through. Rahner's aesthetics in Spirit in the World and other works prove distinctive because of its resonance with a Heideggerian variety of the sublime, which Rahner first encounters during Heidegger's lectures on the poetry of Friedrich Hölderlin. Rahner's improvement upon the Heideggerian sublime gradually matures over the course of Rahner's career into a complex strategy of resistance toward Heideggerian thinking. This becomes most clear in Rahner's eschatology, which is an apocalyptic discourse that rejects Heidegger's own apocalypse of being's history. Karl Rahner's Theological Aesthetics offers a fresh and innovative re- consideration of the classic pairing of Rahner and Heidegger. By doing so, it contributes to ongoing conversations on theological aesthetics, the interfacing of postmodernity and theology, and, most of all, on the enduring legacy of Rahner himself.