Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Immanuel Kant vertreibt Gott aus dem Zentrum der Religion. An seine Stelle tritt die praktische Vernunft, und ihr Kern fusst auf der Ethik. Erst wenn das moralisch Gute zu Handlung wird, wird Moral demnach zu Religion. Gott aber dient als Vehikel, um das Gute abzusichern gegen den menschlichen Hang zum Bosen. Veronika Musulin nimmt Kants Religionsverstandnis konstruktiv-kritisch unter die Lupe. Objektiv betrachtet ist Religion fur Kant die moralische Gesinnung im Verhaltnis zu Gott. Subjektiv gesehen erscheinen alle ethisch-moralischen Pflichten als gottliche Gebote. Kants moralische Religion und die Religion Christi widerstreiten trotz ihrer scheinbaren Unvereinbarkeit demnach nicht. Beide grunden in der Vernunft. Trotzdem verwirft Kant die Anhangerschaft an verfasste Religionen als Pfaffentum. Ihre von der historischen Dogmatik entwickelten Gesetze laufen ihm zu oft ethischen Prinzipien zuwider. "Eine Religion, die der Vernunft unbedenklich den Krieg ankundigt, wird es auf die Dauer gegen sie nicht aushalten." Immanuel Kant