Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Kafka's Blues proves the startling thesis that many of Kafka's major works engage in a coherent, sustained meditation on racial transformation from white European into what Kafka refers to as the "Negro" (a term he used in English). Indeed, this book demonstrates that cultural assimilation and bodily transformation in Kafka's work are impossible without passage through a state of being "Negro." Kafka represents this passage in various ways--from reflections on New World slavery and black music to evolutionary theory, biblical allusion, and aesthetic primitivism--each grounded in a concept of writing that is linked to the perceived congenital musicality of the "Negro," and which is bound to his wider conception of aesthetic production. Mark Christian Thompson offers new close readings of canonical texts and undervalued letters and diary entries set in the context of the afterlife of New World slavery and in Czech and German popular culture.