Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Kamov design bureau was established in the late 1940s after a successful demonstration of a single engine ultra-light Ka-8 type and its improved derivate Ka-10, which was first flown on August 30, 1949. Both were rather experimental types used for exploring how to utilize the helicopter, and the latter one was adopted by the Soviet naval aviation into regular service. Due to small dimensions and a small footprint given by coaxial rotors, Ka-10s were for the first time deployed on Soviet Navy vessels and gave both the experimental design bureau OKB Kamov and the Soviet Navy valuable experience with maritime helicopter operation. In total four helicopters were test flown by the naval aviators. However, due to the uncovered cockpit, both types were really limited in their operational use, and they just gave the background for further helicopter design to Kamov.