Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A blindfolded woman holding a balance and a sword personifies one of our most significant virtues. We find Lady Justice in statues and paintings that adorn courts and other institutions of law, symbolizing strength and impartiality. Yet why do we valorize this virtue primarily as a quality of societies, and secondly as one of individual character? We can trace the virtue of justice to ancient Greece, where virtue ethics began its long evolution. There justice was seen as one of the most prominent virtues - and arguably the most important of the social virtues. With time, political philosophy diverted focus to understanding justice as a property of societies, and discussion of justice as a virtue of individuals diminished. But justice as a virtue of individual character has, along with the other virtues, reasserted itself not only in philosophy but in social psychology and other empirical fields of study. This volume aims to demonstrate the breadth of that thinking and research. It comprises new essays solicited from philosophers and political theorists, psychologists, economists, biologists, and legal scholars. Each contribution focuses on some aspect of what makes people just, either by examining the science that explains the development of justice as a virtue, by highlighting virtue cultivation within distinctive traditions of empirical or philosophical thought, or by adopting a distinctive perspective on justice as an individual trait. As the volume shows, justice begins with the individual, and flows outward to make just laws and just societies.