• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Junk tech

how Silicon Valley won the marketing war

Jean-Marc Bally, Xavier Desmaison
Paperback | Engels
€ 14,05
+ 28 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving


Junk Tech


How Silicon Valley won the marketing war

Silicon Valley companies have convinced the world that they are successful because of their technological superiority and creative genius. But this is an illusion. To keep consumers and investors hooked, they use a highly addictive substance - junk tech, which subtly combines the ability to tap into the Zeitgeist, an understanding of people's aspirations, the talent to transform these two things into a highly coherent product or service and the power to craft myths that resonate with individual and collective desires. In the digital civilization, dream peddlers and mirage merchants have taken over from engineers, developing a vision of the world that enables them to attract capital, talent, and public attention. In France and Europe, we are trying to reproduce this formula but without the right ingredients. By neglecting the art of storytelling and remaining captive to a technocentric approach, we are adopting the wrong recipe: product hypertrophy, the cult of intellect, a rejection of simplicity, a dependency on rational approaches and a weak cooperative culture. Convinced that we must break with the cult of disruption, this essay argues in favor of the renewal of innovation mechanisms and a stronger focus on the fundamentals of marketing. The stakes are high: building new credible alternatives to compete with Silicon Valley and laying the foundations for sustainable and virtuous business models and innovations that meet the aspirations of today's citizen-consumers to have a positive impact on the future and the planet.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
135
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9791037014450
Verschijningsdatum:
26/11/2021
Uitvoering:
Paperback
Afmetingen:
140 mm x 210 mm
Gewicht:
180 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 28 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
BOOK FRIDAY

50% korting

op een grote selectie boeken
BOOK FRIDAY
Black Friday: 50% korting op boeken
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.