Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Julia Margaret Cameron (1815-1879) had a short but prolific career as a photographer, taking up the camera in her late forties. Her work, with its distinctive, softly focused style, was not appreciated during her lifetime, and the first earnest treatment of Cameron as an artist came decades after her death in the 1926 book Victorian Photographs of Famous Men and Fair Women by Virginia Woolf and Roger Fry. Reprinted in this volume, the 1926 text contains a vibrant account of Cameron's life by Woolf, who portrayed her great-aunt as a vivacious woman full of talent, energy, and passion. Roger Fry's essay "Mrs. Cameron's Photographs" is the first serious scholarly study of her work, in which he argues that Cameron's photographs show that the medium could be elevated from one of rote, mechanical reproductions to a form with true artistic potential. Readers will also find Cameron's autobiographical essay "The Annals of My Glass House," and her only surviving poem, "On a Portrait." Twenty plates from the original volume are supplemented with additional photographs that enrich our understanding of Cameron's style and the Victorian era. An introduction by Tristram Powell acquaints the reader with this fascinating woman and her major contributions to early photography.