Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
"Juf, wat voor dag is het vandaag?" is een ideeënboek waarin verschillende spelen beschreven staan. In het boek zijn zeven themadagen uitgewerkt voor 6- tot 12-jarigen. Elke dag bestaat uit meerdere spelen, waarbij gewerkt wordt met bijzondere materialen. Door het gebruik van bijzondere materialen en fantasie beleven de kinderen extra plezier met de spelen. De behoefte aan nieuwe ideeën voor lichamelijke opvoeding heeft geleid tot het schrijven van dit boek. Alle spelen zijn in de praktijk getoetst en aangepast.
"Juf, wat voor dag is het vandaag?" is bedoeld voor begeleiders in het bewegingsonderwijs en buitenschoolse opvang (BSO) en voor studenten uit de opleiding Lichamelijke Opvoeding (ALO), Centrale Instituut Opleiding Sportleiders (CIOS) en Lerarenopleiding basis-onderwijs. Doelstelling van dit boek is het speelplezier van kinderen vergroten en op een plezierige manier vaardigheden oefenen. Tevens is het een alternatief voor gangbare spelen in de gymlessen, zodat kinderen nieuwe en leuke uitdagingen binnen de lessen ervaren.
Over de auteur:
MAUD KOPPELAAR is vakleerkracht gymnastiek op de internationale afdeling van basisschool de Blijberg te Rotterdam. Daarnaast heeft zij de opleiding Master Special Educational Needs (SEN), Motorisch Remedial Teaching afgerond, waar zij onderzoek heeft gedaan naar het effect van 'de Axenroos' (methode om sociale vaardigheden te oefenen) in de gymles.