Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Swiss-German theologian Kung planned this massive synthesis of Christian history and systematic theology as a sequel to his On Being Christian (1976) and as a companion to Judaism (Crossroad, 1992). Ever the Catholic Church's "faithful critic," Kung displays a dazzling breadth of scholarship. Professor of ecumenical theology at the University of Tubingen, he bases his approach on five historical paradigm shifts: Jewish apocalyptic Christianity, early church ecumenism, the Roman system in the medieval papal church, the Reformation, and modern democracy. He notes dominant influences in each, presenting his convictions on the essence of Christianity and moving toward a polycentrism where Orthodox, Catholic, and evangelical traditions are not mutually exclusive. Over 30 diagrams and many stimulating "questions for the future" sidebars are included. Not all readers will accept the views of this Vatican II peritus (nor did the Vatican in 1973). But the work is a remarkable achievement for a church always in need of reform and reformers. Recommended for all theology collections