Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the first critical study wholly devoted to Joseph Conrad's use of techniques associated with the literary tradition of romance, the author argues that Conrad's engagement with the genre invigorated his work throughout his career. Exploring the ways in which Conrad borrows from, alludes to, and subverts the tropes of romance, the author suggests that Conrad's ambivalent relationship with popular forms like the adventure novel is revealed in the way he uses romance conventions to disrupt narrative expectations and make visible ethical problems with Europe's colonial project. The author examines not only familiar novels like Lord Jim but also less-studied works such as Romance and The Rover, using Robert Miles's model of the 'philosophical romance' to show that for Conrad, romance is also philosophically engaged with issues of ideology. Her study enables a new appreciation of the ways in which Conrad continued to experiment, even in his later fiction, and of the ethical import of that aesthetic experimentation.