Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this wide-ranging and original study, Margaret Tudeau-Clayton examines how Virgil--the poet as well as his texts--was mediated in early modern England. She analyzes what was at stake in the reproduction and circulation of these mediations of Virgil, focusing specifically on the works of Ben Jonson and on one of Shakespeare's most resonantly Virgilian plays, The Tempest. She argues that the play offers a complex model of cultural and socio-political resistance by engaging critically not only with contemporary mediations of Virgil, but with the ways they were used, especially by Jonson, to reproduce structures of authority (in relation to nature and language as well as to the socio-political order). She also shows how instructive comparisons may be drawn between the ways Virgil was constructed and used in early modern England and the ways Shakespeare has been constructed and used, especially as national poet, from the early modern period until our own time.