Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Challenging the long-held view that Johnson's criticism of Shakespeare is of historical interest only, having been assimilated and superseded by later work, this study argues that Johnson's interpretation of Shakespeare as "the poet of nature" is actually a radical and provocative proposition. Parker provides an illuminating series of contrasts of the leading Romantic critics--Coleridge, Schlegel, and Hazlitt--arguing that the dichotomies that emerge from their writings reflect tensions exhibited by or explored within the plays themselves. He relates Johnson's feeling for general nature to the characteristic scepticism of his thought, and concludes with a fresh discussion of Johnson's response to the "unnatural deeds" of Shakespearean tragedy. Parker also includes the central portion of the Preface to Shakespeare, as well as critically interesting notes, offering a fully developed anthology of Johnson's criticism and commentary on Shakespeare.