Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
John Chamberlain: New Sculpture will be published in conjunction with two recent exhibitions by the venerable sculptor at Gagosian Gallery's New York and London venues. Chamberlain is best known for his distinctive metal sculptures, constructed from discarded automobile-body parts and other modern industrial detritus, which he began making in the late 1950s. His works boldly contrast the everyday, industrial origin of materials with a cumulative formal beauty, often underscored by the given paint finish of the constituents. The process of construction has its roots in industrial fabrication, given that mechanical car crushers often impart preliminary form to his raw materials. Visibly emphasizing the original seams as well as the physical trace of his actions, Chamberlain emphatically constructs assemblages that unite seemingly disparate mechanical elements. Crumpling, crushing, bending, twisting, painting, and welding the metals to form individual objects, he combines them into aggregations, now on a monumental scale that is both imposing and thrilling. The new works are made of metal taken from mid-century American and European cars.