Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The correspondence between composer John Cage and Peter Yates represents the third and final part of Cage's most significant exchanges of letters, following those with Pierre Boulez and with David Tudor. Martin Iddon's book is the first volume to collect the complete extant correspondence with his critical friend, thus completing the 'trilogy' of Cage correspondence published by Cambridge. By bringing together more than 100 letters, beginning in 1940 and continuing until 1971, Iddon reveals the dialogue within which many of Cage's ideas were first forged and informed, with particular focus on his developing attitudes to music criticism and aesthetics. The correspondence with Yates represents precisely, in alignment with Cage's fastidious neatness, the part of his letter writing in which he engages most directly with the last part of his famous tricolon, 'composing's one thing, performing's another, listening's a third'.