Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
John Cage is best known for his indeterminate music, which leaves a significant level of creative decision-making in the hands of the performer. But how much licence did Cage allow? Martin Iddon's book is the first volume to collect the complete extant correspondence between the composer and pianist David Tudor, one of Cage's most provocative and significant musical collaborators. The book presents their partnership from working together in New York in the early 1950s, through periods on tour in Europe, until the late stages of their work from the 1960s onwards, carried out almost exclusively within the frame of the Merce Cunningham Dance Company. Tackling the question of how much creative flexibility Tudor was granted, Iddon includes detailed examples of the ways in which Tudor realised Cage's work, especially focusing on Music of Changes to Variations II, to show how composer and pianist influenced one another's methods and styles.