Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Johann Sebastian Bach (1685-1750) gilt heute als einer der bedeutendsten klassische Komponist überhaupt. Zu Lebzeiten vor allem als Orgelvirtuose geschätzt, blieben seine Kompositionen jedoch einer breiteren Öffentlichkeit weitgehend unbekannt. Nach seinem Tod vergessen, begann mit der Aufführung der Matthäus-Passion durch Felix Mendelssohn Bartholdy im Jahr 1829 Bachs Wiederentdeckung. Die Musikschriftstellerin Ida Marie Lipsius (1837-1927), die unter dem Pseudonym La Mara publizierte, verfasste zahlreiche Musikermonografien, in denen sie es verstand, eine knappe, aber präzise Einführung in das Werk mit zeithistorischem Kolorit zu verbinden. Nachdruck der 1912 in Leipzig erschienenen überarbeiteten Neuauflage. Der Band enthält ein komplettes Verzeichnis der Werke von Johann Sebastian Bach.