Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Jim Hall is the Charles Lindbergh of motor racing. The man who changed everything. Here, he tells his story for the first time.
From racing's earliest days, the men who designed and built these land-bound rocket ships viewed the air that moved over, under, and around a car as ithauled toward 200 miles per hour as a nuisance with which they had to contend. It was Jim Hall who first saw how this nuisance could be turned not only into a force for good, but a breakthrough in vehicle performance. Today, racers call it "downforce"--the amount of downward force that can be exerted on a car's tires to improve how well the vehicle stops, goes, and, most of all, grips the corners.
Hall's innovations made him both a hero and celebrity throughout the 1960s and '70s. He was on the cover of Newsweek and Sports Illustrated and featured in countless newspaper and magazine articles. TheNew York Times alone published 250 stories about Hall over the period. The Chaparral phenomenon reached Europe and Asia, and into seemingly every American home.
Hall's achievements made him more renowned than understood; he was a famously private individual. Part of it was a natural introspection and an almost obsessive focus on his goals. Part of it was the Texas-cowboy ethos that a man's actions should count for more than his words. But now, in Jim Hall, he will finally tell his story. How he changed race car design. How he conquered the world's greatest automakers from a tiny quad of steel-sided buildings on State Highway 349 in Midland, Texas. How he inspired a generation.