Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
La préparation des décisions stratégiques dans l’entreprise doit s’appuyer sur une analyse de la concurrence industrielle. Mais les théories de la compétition oligopolistique constituent en même temps le moule de réflexion des économistes et des juristes chargés d’imaginer les règles que l’État fixe à la compétition entre les agents économiques. Ce double aspect d’aide au management de la firme et à la politique de l’État révèle la grande difficulté du sujet. Seule la théorie des jeux a permis d’apporter une solution vraiment générale au problème posé. L’objet de ce livre est de présenter une vue synthétique des fondements de la théorie de l’oligopole, tout en indiquant les voies dans lesquelles les recherches sont actuellement poursuivies et en illustrant les modèles théoriques par des faits observés sur les marchés industriels. L’étudiant verra ainsi dans cet ouvrage un manuel. Le chercheur y trouvera formulées des questions et rapprochées des références qui aiguiseront sa curiosité. L’économiste d’entreprise pourra se recycler dans un domaine fondamental pour son activité.