Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This study contributes to the debate over the function of Davidic sonship in the Gospel of Mark. In contrast to William Wrede's paradigm, Max Botner argues that Mark's position on Jesus's ancestry cannot be assessed properly though isolated study of the name David (or the patronym son of David). Rather, the totality of Markan messiah language is relevant to the question at hand. Justification for this paradigm shift is rooted in observations about the ways in which ancient authors spoke of their messiahs. Botner shows that Mark was participant to a linguistic community whose members shared multiple conventions for stylizing their messiahs, Davidic or otherwise. He then traces how the evangelist narratively constructed his portrait of Christ via creative use of the Jewish scriptures. When the Davidssohnfrage is approached from within this sociolinguistic framework, it becomes clear that Mark's Christ is indeed David's son.