Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this controversial study, first published in l957. Dr Robinson looked for the origins of the doctrine of the Second Coming in the belief of the early church. His conclusion, that the early church may well have misinterpreted the original teaching of Jesus on the issue, was based on a careful and thorough examination of the New Testament material. In his preface to this reissue, he writes: In the quarter of a century since I worked on the material I am not persuaded that the thesis of the hook has lost its importance or its credibility. How and why the doctrine of the Parousia or Second Coming of Christ emerged in the thinking of the earliest Christian Communities remains of vital significance as we continue to wrestle today with how we can re-express it theologically, apply it politically, communicate it pastorally or incorporate it liturgically. that part of Christian teaching which asserts that Christ has to come into everything would seem on the it face of it to he the easiest to make relevant. Yet how much of its traditional formulation rests on a mistake, or represents a myth we can scarcely make our own? Until we understand what in that primordial explosion of truth which marked the first decades of the Christian movement caused it to he thrown up. what positive insights it embodied - and. I would say, distorted - we shall not be free to proclaim it with conviction or to apply it with discernment.'