Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Waarom doe je soms dingen waar je helemaal geen zin in hebt, louter omdat iemand jou daartoe verzoekt? Wat is de impact van influencers op jouw oordeel? Ben je je ervan bewust dat je vaak anderen imiteert wanneer het op je gedragskeuzes aankomt? En waarom voel je je soms zo zelfverzekerd en welbespraakt in het bijzijn van bepaalde mensen, maar ga je in het gezelschap van anderen onzeker over je woorden struikelen?
In Je sociale ik verkrijg je via een aantal basisconcepten uit de sociale psychologie zicht op hoe individuen beïnvloed worden door anderen, maar leer je ook hoe mensen zelf invloed kunnen uitoefenen op hun sociale omgeving. Een aantal grensverleggende en beroemde experimenten vormen de leidraad voor deze ontdekkingstocht doorheen ons sociale gedrag. De auteurs benaderen deze onderzoeken echter met de nodige kritische ingesteldheid en nuancering.
Dit boek behandelt thema’s als hulpverlenend gedrag, agressie, macht, gehoorzaamheid, attitudes, vooroordelen, stereotypen en groepsdruk, vaak met een link naar de actualiteit en bredere maatschappelijke thema’s.