Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Rarely is an artist so closely associated with a single work as is Jay DeFeo with her monumental painting The Rose. Begun in the late 1950s, when DeFeo, a central figure of the Beat generation of San Francisco, was just starting to garner widespread national recognition, the visionary work occupied the artist for eight years. Massive in scale, layered with nearly two thousand pounds of paint, the overpowering painting was already famous before its first exhibition in 1969 at the Pasadena Art Museum. It was next exhibited in San Francisco, then stored at the San Francisco Art Institute, where it languished for twenty-five years before a historic conservation restored it to public view. The Rose now resides in the collection of the Whitney Museum of American Art.
This volume is the first major study of The Rose in particular and of Jay DeFeo in general. In the collection, eleven distinguished art and cultural historians--Bill Berkson, Niccolo Caldararo, Richard Cándida Smith, Walter Hopps, Lucy R. Lippard, Greil Marcus, Sandra S. Phillips, Marla Prather, Carter Ratcliff, David A. Ross, and Martha Sherrill--unfold the story of the creation, as well as the tricky and painstaking rescue, of DeFeo's radiant masterpiece. While providing new material on The Rose and exposing many myths surrounding both the artist and her great work, these essays also place Jay DeFeo in relation to artists of her time, including Jasper Johns, Robert Rauschenberg, Lee Bontecou, and Eva Hesse. The book, which adds significantly to the scholarship of postwar American art, includes nearly eighty halftones, thirteen color plates, and Judith Dunham's detailed Rose-related chronology.