Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Jane Austen is often thought of as a secular author, because religion seems absent from her novels, because she satirises her clerical characters, and because history and literacy criticism - and the literary sensibility of the twenty-first century reader - is overwhelmingly secular. Michael Giffin offers a reading of Austen's published novels against the background of a 'long eighteenth century' that stretched from the Restoration to the end of the Georgian period. He demonstrates that Austen is a neoclassical author of the Enlightenment who writes through the twin prisms of British Empiricism and Georgian Anglicanism. His focus is on how Austen's novels mirror a belief in natural law and natural order; and how they reflect John Locke's theory of knowledge through reason, revelation and reflection on experience. His reading suggests there is a thread of neoclassical philosophy and theology running through and between each of Austen's novels, which is best understood in its cultural context.