Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book is part of the centenary celebration of James Boswell's (1906-1971) birth. His work is being honoured by displays at Tate Britain, the Prints and Drawings Gallery at the British Museum and a one man retrospective at Square One Gallery, London. One of its most salient features is a remarkably prophetic set of anti-war satirical drawings done during Boswell's 1943 posting to Iraq. Richard Cork has said of these, 'I know of no parallel in English art for Boswell's ability to expose and denigrate the senseless waste of a conflict which official war artists approached with such muted emotions. Their relevance to today's conflict is poignant'. Boswell, a New Zealander who came to England in 1925 to study painting, was soon involved in the radical movement of the Left and became, throughout the thirties, its most vibrant artist with fierce satirical drawings that appeared in Left Review, of which he was Art Editor, Our Time, The Daily Worker and other left wing publications. He was also a