Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This interdisciplinary study attempts to make sense of what has long been regarded as a chaotic period in the history of opera in London. In 1778, R.B. Sheridan acquired the King's Theatre and its resident opera company in what we would now call a leveraged buy-out, plunging the opera into escalating debts that were to haunt it into the 1840s. The 1780s and early 1790s were a stormy but exciting era: the company hired some of the foremost singers and dancers in Europe; ballet d'action came to London, with Noverre himself as ballet master; the company employed such composers as Sacchini, Anfossi, Cherubini and ultimately Haydn; it went bankrupt and carried on through years of wrangling in chancery; the King's Theatre burned down in 1789 and was rebuilt and re-opened in defiance of the Lord Chamberlain's refusal to license the new building. Drawing on libretti and scores, ballet scenarios, pamphlets, scattered manuscripts, legal records, architectural drawings, newspapers, and other sources, the authors reconstruct the history of the company and its shifting artistic policies, analyzing opera and ballet repertory, performers, production circumstances, finances, and managerial infighting.