Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this book, the authors draw upon their extensive experiences in small and medium sized organizations to provide a ‘practical and application-oriented path’ to address the many challenges in the world of IT service management. Their approach is based upon the FitSM framework, distinguishing 82 concise requirements. It draws upon the ISO/IEC 20000 standard and the COBIT and ITIL frameworks. These requirements help organizations see through the details into what is important.
The author’s motto, drawn from FitSM, is “keep it simple”, describing ‘what’ needs to be done, and focusing on 14 core processes - reducing the size and complexity of an ITSM adoption. As the authors stress, those requiring more can look to ITIL, COBIT or other extensive frameworks.
For the authors, the strength of the FitSM approach lies in the focus on the ‘requirements’ to be met for a functioning IT service management system, supported by the ‘maturity assessment’ that provides a reference point for continual improvement. Continual improvement needs to be a core capability.
Another point of attention is improving maturity “in small steps with small changes”, with an emphasis on addressing the all-important ‘People’ factor. These small improvements are enabled by an easy-to-implement, simply structured approach, backed up by a role model, templates and implementation guides. The implementation guidance will appear in a separate Volume 2.