Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The central focus of this volume is to explore and highlight the nexus between the ideology of Islam and social and cultural milieus with the aim of reconceptualising the sacred as a socially constructed reality and not a transcendental supernatural phenomenon. From this perspective, human agency and society become the main focus for shaping, perpetuating and institutionalising religious beliefs, ideas and practices, opening up space for empirical and sociological analyses of religious phenomena.
The seven essays in this volume seek to explore and examine some of the key debates in contemporary sociology of Islam. The topics explored are: social factors in the origins of Islam; social theory and Muslim society; Islam and politics in South Asia; Muslim piety; anti-Semitism; the social foundations of Muhammad's prophetic mission, with a special reference to Arab historical memory and the role of his first wife Khadija bint Khuwaylid; and the barriers to social inclusion of Australian Muslims in Australian society.