Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this volume, six historians explore new approaches to Isaac Orobio de Castro (1617-1687), an Amsterdam physician who was the most widely-read among the early modern defenders of Judaism against Christian proselytizing. He was also the major author who rebutted Benedict Spinoza's Freethought from inside his own Sephardic community. Reflecting on the developments in early modern studies that have appeared since the publication of Yosef Kaplan's seminal monograph in 1982, the authors revisit Orobio's intellectual personality with a focus on transcultural processes, clandestine book culture, philosophical rhetoric, and literary reception. Born in Portugal to Christian parents of Jewish ancestry, Orobio left behind a brilliant career as a court physician in Spain and France when he publicly embraced Judaism. With academic erudition, he translated Jewish religious positions into the eclectic philosophy of the day, using both rationalist and sceptic arguments. His work leaked out into the non-Jewish world and armed Enlightenment philosophers for their attacks on Christianity, showing the impact of Jewish criticism on the early modern quest for philosophical certainty and religious pluralism.