Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Over the past two decades since the appearance in the West of Mikhail Bakhtin's study of Rabelais and popular culture, Rabelais's work has been a focus of debate in contemporary literary and cultural criticism. The subjects under discussion include questions of fixed authorial meaning and intention versus open and changing readings, and the competing claims of literary history as traditionally practised versus dialectical criticism, according to which criticism itself is not outside ideology and history. Jerome Schwartz's book attempts to straddle both tendencies. Schwartz reads the four authentic books of Rabelais's Gargantua and Pantagruel as polyvalent texts in which ironic, parodic and satiric discourses continually intersect to prevent the univocal closure of ideological meaning. His book is about the way in which the Rabelaisian text functions as an interdiscursive play of elements that both encode meanings and subvert the reader's attempts at coherent interpretation. In close textual analyses of major episodes, examination in context of semantic, syntactic and narrative elements, including quotations and references that undermine the apparent ideological objective at the surface of the text, Schwartz reveals 'loopholes' in the text, spaces of social and political conflict and deviance that are woven into its humanist, evangelical structures.