Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Among its various progenitors, literary Modernism can number two major Irish writers, James Joyce and W. B. Yeats, and a third, Samuel Beckett, who carried the 'revolution of the word' into a second generation. Yet Ireland as a nation came late to modernity. From the date of its symbolic inception as Europe's 'newest' state, retrospectively conferred on that foundational act of insurrection at Easter 1916, through the era of new nationalisms of the interwar and the parochialisms of the immediate post-War periods, Ireland turned its back not only on the challenge of modernisation but on the artistic, cultural and political transformations which accompanied it, compelling many of its finest writers to become actual or what Seamus Heaney has called 'inner Ã?Â?Ã?Â(c)migrÃ?Â?Ã?Â(c)s'. A second generation of Irish Modernists, Beckett, MacNeice, Devlin, Coffey, MacGreevy, Fallon, Clarke, sought ways out of the introverted, exclusivist and sectarian closure of 1930s Ireland, in part by a revolt against Yeats's nationalist rhetoric. Among other poets considered here, Montague, Heaney and Mahon, McGuckian, Muldoon and Carson have in various ways deconstructed not only the grand narratives of Irishness but the very language in which an Irish 'identity' has been rehearsed. In subverting and relativising these discourses, the postmodernist poetry of the last half-century has returned to some of the key issues raised but not resolved by the first generation of Irish Modernists, to imagine a new and contemporary Ireland, open to the cross-currents of a wider, European and international semiotics.