Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ireland has passed through numerous identity crises in the last century, keeping the meaning of Irishness in constant flux. This book explores how diverse writers have positioned their life stories within the wider narrative of the nation's development. Examining the wealth of autobiographical texts written by Irish writers in the twentieth century, including W.B. Yeats, Tomás O'Crohan, Frank O'Connor, Brendan Behan, Frank McCourt and Nuala O'Faolain, the study highlights the plurality of Irish identity and the main characteristics which typify the genre of Irish autobiography. In charting the social and cultural history of Ireland through the first-hand accounts of the country's most celebrated writers, the author also identifies important overlaps between fiction and memory, finds intersections with folklore and the short story, and draws out relationships within and between texts. The book repositions the important and often overlooked genre of Irish autobiography by highlighting its importance within both Irish Studies and the field of Autobiography and by opening up the ways in which lives can be written and read.