Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Ireland and Popular Culture

Paperback | Engels | Reimagining Ireland | nr. 54
€ 68,95
+ 137 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book explores the differences between 'high' and 'low' cultures in an Irish context, arguing that these differences require constant revision and redefinition. The volume includes analysis of famous Irish writers such as Bram Stoker, Oscar Wilde, W.B. Yeats, James Joyce and Samuel Beckett, who are commonly regarded as part of the canon of elite Irish literature but who have either used elements of popular culture in their work, or else occupy a special position in popular culture themselves. Other chapters examine the elusiveness of the boundary between elite and popular culture using objects such as postcards, digital animation, surfing and the teaching of Irish mythology in schools, and demonstrating how this boundary is constantly renegotiated through subversion and parody or through the recycling of folk culture by state institutions. The book also explores the dichotomy between an 'authentic' Irish culture, as allegedly exemplified by Irish folklore, mythology, sport and theatre, all of which have been claimed as markers of national identity, and fabricated Irishness, designed to fit commercial or political purposes. The case of Ireland provides a rich and fascinating example of the debates which underlie the study of popular culture around the world today.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
249
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 54

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783034317177
Verschijningsdatum:
17/03/2014
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
150 mm x 224 mm
Gewicht:
385 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 137 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.