Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Investing in Life

Insurance in Antebellum America

Sharon Ann Murphy
€ 64,45
+ 128 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Winner, Hagley Prize in Business History, Hagley Museum and Library and the Business History Conference

Investing in Life considers the creation and expansion of the American life insurance industry from its early origins in the 1810s through the 1860s and examines how its growth paralleled and influenced the emergence of the middle class.

Using the economic instability of the period as her backdrop, Sharon Ann Murphy also analyzes changing roles for women; the attempts to adapt slavery to an urban, industrialized setting; the rise of statistical thinking; and efforts to regulate the business environment. Her research directly challenges the conclusions of previous scholars who have dismissed the importance of the earliest industry innovators while exaggerating clerical opposition to life insurance.

Murphy examines insurance as both a business and a social phenomenon. She looks at how insurance companies positioned themselves within the marketplace, calculated risks associated with disease, intemperance, occupational hazard, and war, and battled fraud, murder, and suicide. She also discusses the role of consumers--their reasons for purchasing life insurance, their perceptions of the industry, and how their desires and demands shaped the ultimate product.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
416
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781421411941
Verschijningsdatum:
1/11/2013
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
598 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 128 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.