Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this book, Eugene J. Johnson traces the invention of the opera house, a building type of world wide importance. Italy laid the foundation theater buildings in the West, in architectural spaces invented for the commedia dell'arte in the sixteenth century, and theaters built to present the new art form of opera in the seventeenth. Rulers lavished enormous funds on these structures. Often they were among the most expensive artistic undertakings of a given prince. They were part of an upsurge of theatrical invention in the performing arts. At the same time, the productions that took place within the opera house could threaten the social order, to the point where rulers would raze them. Johnson reconstructs the history of the opera house by bringing together evidence from a variety of disciplines, including music, art, theatre, and politics. Writing in an engaging manner, he sets the history of the opera house within its broader early modern social context.