Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Inventing the Medium

Principles of Interaction Design as a Cultural Practice

Janet H Murray
Hardcover | Engels | The MIT Press
€ 77,95
+ 155 punten
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

A foundational text offering a unified design vocabulary and a common methodology for maximizing the expressive power of digital artifacts.

Digital artifacts from iPads to databases pervade our lives, and the design decisions that shape them affect how we think, act, communicate, and understand the world. But the pace of change has been so rapid that technical innovation is outstripping design. Interactors are often mystified and frustrated by their enticing but confusing new devices; meanwhile, product design teams struggle to articulate shared and enduring design goals. With Inventing the Medium, Janet Murray provides a unified vocabulary and a common methodology for the design of digital objects and environments. It will be an essential guide for both students and practitioners in this evolving field.

Murray explains that innovative interaction designers should think of all objects made with bits--whether games or Web pages, robots or the latest killer apps--as belonging to a single new medium: the digital medium. Designers can speed the process of useful and lasting innovation by focusing on the collective cultural task of inventing this new medium. Exploring strategies for maximizing the expressive power of digital artifacts, Murray identifies and examines four representational affordances of digital environments that provide the core palette for designers across applications: computational procedures, user participation, navigable space, and encyclopedic capacity.

Each chapter includes a set of Design Explorations--creative exercises for students and thought experiments for practitioners--that allow readers to apply the ideas in the chapter to particular design problems. Inventing the Medium also provides more than 200 illustrations of specific design strategies drawn from multiple genres and platforms and a glossary of design concepts.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
504
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780262016148
Verschijningsdatum:
25/11/2011
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Ongenaaid / garenloos gebonden
Afmetingen:
183 mm x 234 mm
Gewicht:
1256 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 155 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.