Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Focusing on the ninth-century beginnings of Byzantine writings against the Latin addition of the Filioque to the creed, Inventing Latin Heretics illuminates several aspects of Byzantine thought-their self-definition, their theology, their uniquely constituted state-based both on what they had to say for themselves and on modern approaches to the study of group identity, religious conflict, and sociology of knowledge. The book introduces the concept of heresiology in general, defining terms, summarizing a vast body of secondary scholarship, and bringing the history of Byzantine antiheretical texts down to the ninth century. It discusses relations between Latin and Greek Christians before and into the time of Photios, as well as his knowledge of Latin customs. The next chapters examine the transmission, form, and contents of the three anti-Filioque texts attributed to Photios and other texts that exemplify what ninth-century Byzantines were saying about Latin errors, raising textual questions that cannot be ignored and ultimately providing a window onto Byzantine mentalities.