Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book deals with the simultaneous making of Portuguese engineers and the Portuguese nation-state from the mid seventeenth century to the late twentieth century. It argues that the different meanings of being an engineer were directly dependent of projects of nation building and that one cannot understand the history of engineering in Portugal without detailing such projects. Symmetrically, the authors suggest that the very same ability of collectively imagining a nation relied on large measure on engineers and their practices. National culture was not only enacted through poetry, music, and history, but it demanded as well fortresses, railroads, steam engines, and dams. Portuguese engineers imagined their country in dialogue with Italian, British, French, German or American realities, many times overlapping such references. The book exemplifies how history of engineering makes more salient the transnational dimensions of national history. This is valid beyond the Portuguese case and draws attention to the potential of history of engineering for reshaping national histories and their local specificities into global narratives relevant for readers across different geographies.