Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
The energy transition implemented at a global level implies restrictions and regulations that greatly affect the transport sector. The International Energy Agency estimates that 23% of greenhouse gas emissions come from this sector. The vehicles used today, whether combustion or hybrid, are machines that have great inherent inefficiencies during their operation. It is estimated that in vehicles with internal combustion engines, approximately 20% of the chemical energy stored in the fuel tank is converted into useful work that is invested in the operation of the vehicle itself. The remaining energy is lost in several of their systems by mechanical dissipation and most of it, a third, by heat dissipation through the exhaust system. In an attempt to recover "wasted" thermal energy, different technologies have been developed in the field of "Waste Heat Recovery" and "Energy harvesting", which try to make it useful to increase the overall efficiency of a vehicle. Against this background, the book focuses on the theoretical and experimental study of Stirling Thermoacoustic Stirling-Like Cycle Engine (TA-SLiCE). It begins with a comprehensive study of the state of the art on TA-SLiCE, classifying each of the technologies presented in the literature according to the electrical power provided. One of the main goals of this book is the praxis from the first steps, so the reader is guided in the design and manufacture of a compact Stirling thermoacoustic energy recovery engine, operating in laboratory conditions. In addition, the device itself is an academic tool for knowledge transfer. The second main objective of this publication is the application of a methodology for energy analysis and optimization of thermo-acoustic devices, which does not exist so far in the specialized literature. This new perspective, which avoids complicated mathematical treatments, facilitates access to this fascinating technology for all audiences. The presented methodology is based on the distribution of the active and reactive acoustic power flow according to the passive acoustic circuit. In addition, this approach allows optimizing the TA-SLiCE by comparing different acoustic circuits. This method is evaluated at a theoretical level with the models and simulations developed and later validated with its evaluation at an experimental level, carrying out tests in the manufactured TA-SLiCE demonstrator, for each of the case studies described.