• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Economie
  5. Introduction to Statistical Decision Theory

Introduction to Statistical Decision Theory

John Pratt, Howard Raiffa, Robert Schlaifer
Paperback | Engels | The MIT Press
€ 86,95
+ 173 punten
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The Bayesian revolution in statistics--where statistics is integrated with decision making in areas such as management, public policy, engineering, and clinical medicine--is here to stay. Introduction to Statistical Decision Theory states the case and in a self-contained, comprehensive way shows how the approach is operational and relevant for real-world decision making under uncertainty.

Starting with an extensive account of the foundations of decision theory, the authors develop the intertwining concepts of subjective probability and utility. They then systematically and comprehensively examine the Bernoulli, Poisson, and Normal (univariate and multivariate) data generating processes. For each process they consider how prior judgments about the uncertain parameters of the process are modified given the results of statistical sampling, and they investigate typical decision problems in which the main sources of uncertainty are the population parameters. They also discuss the value of sampling information and optimal sample sizes given sampling costs and the economics of the terminal decision problems.

Unlike most introductory texts in statistics, Introduction to Statistical Decision Theory integrates statistical inference with decision making and discusses real-world actions involving economic payoffs and risks. After developing the rationale and demonstrating the power and relevance of the subjective, decision approach, the text also examines and critiques the limitations of the objective, classical approach.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
896
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780262662062
Verschijningsdatum:
1/03/2008
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
179 mm x 252 mm
Gewicht:
1478 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 173 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.