Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This unique and engaging text traces aesthetics from its ancient beginnings through the changes it underwent in the eighteenth, nineteenth, and the first half of the twentieth century. The first part of the book traces the history of the two organized notions of aesthetics-the theory of beauty and the imitation theory of art-and describes the transformations they went through from ancient Greek times until the 1950s. The responses of the cultural theories in the 1960s to these earlier developments are then discussed in detail. Four additional topics-intentionalistic criticism, symbolism, metaphor, and expression-are also addressed. Finally, five traditional art evaluational theories are presented, and the author constructs an evaluational theory of his own by building on ideas drawn from the work of Monroe Beardsley and Nelson Goodman. Written by one of the foremost philosophers of aesthetics, Introduction to Aesthetics is ideal for undergraduate courses in the philosophy of art and aesthetics, and is also suitable for graduate seminars and courses in these areas. It offers students both a historical introduction to and the latest work on theories of art, theories of the experience of art, and theories of art evaluation.