Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Informatica
  4. Software
  5. Introduction to 3D Game Programming with DirectX 12

Introduction to 3D Game Programming with DirectX 12

Frank Luna
Paperback | Engels
€ 79,45
+ 158 punten
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This updated bestseller provides an introduction to programming interactive computer graphics, with an emphasis on game development using DirectX 12. The book is divided into three main parts: basic mathematical tools, fundamental tasks in Direct3D, and techniques and special effects. It shows how to use new Direct12 features such as command lists, pipeline state objects, descriptor heaps and tables, and explicit resource management to reduce CPU overhead and increase scalability across multiple CPU cores. The book covers modern special effects and techniques such as hardware tessellation, writing compute shaders, ambient occlusion, reflections, normal and displacement mapping, shadow rendering, and character animation. Includes a companion DVD with code and figures.

eBook Customers Companion files are available for downloading with order number/proof of purchase by writing to the publisher at info@merclearning.com.

FEATURES:

- Provides an introduction to programming interactive computer graphics, with an emphasis on game development using DirectX 12

- Uses new Direct3D 12 features to reduce CPU overhead and take advantage of multiple CPU cores

- Contains detailed explanations of popular real-time game effects

- Includes a DVD with source code and all the images (including 4-color) from the book

- Learn advance rendering techniques such as ambient occlusion, real-time reflections, normal and displacement mapping, shadow rendering, programming the geometry shader, and character animation

- Covers a mathematics review and 3D rendering fundamentals such as lighting, texturing, blending and stenciling

- Use the end-of-chapter exercises to test understanding and provide experience with DirectX 12

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
900
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781942270065
Verschijningsdatum:
24/03/2016
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
178 mm x 229 mm
Gewicht:
1324 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 158 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.