Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Hitler, wrote Theodor Adorno, imposed "a new categorical imperative on humankind...to arrange thoughts and actions so that Auschwitz will not repeat itself." Interrupting Auschwitz argues that what gives this imperative its philosophical force and ethical urgency is the very impossibility of fulfilling it. But rather than being cause for despair, this failure offers a renewed conception of the tasks of thought and action. Precisely because the imperative cannot be fulfilled, it places thought in a state of perpetual incompletion, whereby our responsibility is never at an end and redemption is always interrupted.Josh Cohen argues that both Adorno's own writings on art after Auschwitz and Emmanuel Levinas' interpretations of Judaism reveal both thinkers as impelled by this logic of interruption, by a passionate refusal to bring thought to a point of completion. The analysis of their motifs of art and religion are brought together in a final chapter on the poet-philosopher Edmond JabFs.PHILOSOPHY