Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Martti Koskenniemi on his lecture 'International Law and the Far Right: Reflections on Law and Cynicism':
‘Since the emergence of the profession in the 1870s, international lawyers have lent themselves to supporting various political projects, from ruling of empire to decolonisation, from supporting national self-determination to arguing in favour of global governance of the transnational economy. They have celebrated sovereignty and supported human rights.
The recent backlash against global rule and the international institutions of the liberal 1990s, should be viewed as a political attack from a relatively privileged part of the world on the system of values and distributive power that have governed post-1968 internationalism.
This backlash is often treated as a social pathology, arisen from the anger felt by European and American middle classes “left behind” by globalisation. I do not share this analysis. Whatever the social composition of the “backlash”, the policies of its leaders are neither reformist nor “conservative”. They are reactionary, and the question is, how to devise an effective policy to counter them.
The coming struggle will be about whether reactionary, colonialist, white and male supremacist values will play a role in the international world after globalisation. If international law is not to become a servant to far right policies, or fall into irrelevance, it had better sharpen its strategic insights. Alongside self-criticism, this involves taking a break from the interminable production of minor reforms. Greater openness is needed. Not to “populist” leaders, but to problems of global inequality.'