Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
Multinational enterprises (MNEs) experienced 'golden days' during the 1990s and 2000s, they expanded globally and were major players in globalization. Today they have become powerful actors in the global economy. CEOs of international businesses are welcomed by heads of state as their counterparts, they are invited by governments to help solve global issues such as climate change and poverty, and they are facing dilemmas comparable to those of other international actors. However, MNEs are facing global legitimacy challenges. They are suspected of tax avoidance, using low wage countries for corporate benefits only, disrespecting privacy regulations, abusing consumer data, violating local community rights, exploiting natural resources, ignoring basic human rights, and employing too many lobbyists targeting national and international political decision-making processes for their own corporate interests. Although many of these challenges are not new, they have resurfaced and become more apparent during the past couple of years, partly due to the economic recession that many developed economies have faced and to the broader awareness of increasing global inequality and the importance of sustainability. How can international business respond? Strategic business diplomacy may be the answer. Business diplomacy involves developing strategies for long-term, positive relationship building with governments, local communities, and interest groups, aiming to establish and sustain legitimacy and to mitigate the risks arising from all non-commercial or exogenous factors in the global business environment. Business diplomacy is different from lobbying or strategic political activity; it implies an (strategic / holistic) approach of an international business to look at itself as an actor in the international diplomatic arena. Representation, communication and negotiation are key in such an approach. One of the consequences is that MNEs are able to operate in and show respect for an international business environment that consists of multiple stakeholders. This demands a strategic perspective and vision on the sector and the business environments in which the company wants to operate, and requires a specific set of instruments, skills and competences.