Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Der vorliegende Sammelband ist der dritte und letzte der Reihe "Lyrik des 20. Jahrhunderts in Ost-Mittel-Europa". Er widmet sich dem Phänomen der Intermedialität und untersucht die Grenzüberschreitungen der Lyrik zu anderen Gattungen, Kunstsparten, Medien und performativen Praktiken. Die Beiträge stellen intermediale Inszenierungsformen zwischen den 1960er und 1980er Jahren vor, nehmen aber auch die folgenden Jahrzehnte in ihren Blick. Das Verhältnis der Kommunikationsmodi, der künstlerischen Materialien und technologischen Vermittlungsinstanzen unter- und zueinander bildet den Ausgangspunkt für die Frage, wie sich der Charakter der Lyrik verändert hat und welche Perspektiven damit einhergehend für ein anderes Verständnis von Lyrik eröffnet wurden.