Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Die Fähigkeit von Unternehmen, mit anderen Partnern über nationale Grenzen hinweg zusammenzuarbeiten, hat in den letzten 20 Jahren stetig an Bedeutung gewonnen. Internationale Unternehmenskooperationen verlaufen jedoch oftmals sehr instabil und weitaus weniger erfolgreich als erwartet. Als möglicher und oft angeführter Grund für die Instabilität gelten kulturelle Unterschiede der beteiligten Partner. Differierende, kulturbedingte Wertvorstellungen, Denkweisen und Verhaltensnormen sowie daraus resultierende Unterschiede im Bereich der Management-Praktiken und betriebswirtschaftlichen Zielsetzungen führen zu Kommunikationsstörungen und Konflikten. Zielsetzung der Arbeit ist daher, die Merkmale und Dimensionen interkultureller Kooperationskompetenz zu beschreiben. Diese wird definiert als die Fähigkeit der beteiligten Partnerunternehmen und ihrer Kooperationsträger zur Gestaltung angemessener und effektiver interkultureller Interaktionen. Ihr Einfluss wird im Rahmen einer Fallstudienanalyse plausibilisiert. Als Ergebnis werden phasenbezogene Gestaltungsempfehlungen für den Aufbau interkulturell kompetenter Kooperationsbeziehungen und die adäquate Berücksichtigung des Faktors Kultur vorgestellt.